neděle 19. srpna 2012

Nejsme vidláci, máme metro!

Od té doby, co jsem přijela do Istanbulu, tak jsem se těšila až uvedou do provozu metro přímo u mého hotelu. A konečně jsem se dočkala! Slavnostní otevření proběhlo v den největšího svátku Bajramu, což je vyvrcholení Ramadámu. Svou velikostí bych ho přirovnala k našim Vánocům. Přijde mi fakt neuvěřitelné, že tak velká metropole dosud neměla v Asijské části jediné metro, vše zde fungovalo na autobusech, taxících nebo dolmužích (nevím, jak se to skloňuje, ale je to něco jako sdílené taxi.)

Teď to mám pohodlných  17 minut do centra, oproti původním nepříliš pohodlným kodrcavých 30 minutám (podle tíhy dopravní zácpy) v autobuse.
Zbrusu nová stanice konečně spustila své eskalátory.
Všechno září novotou, dokonce se přemohli a přidali anglické nápisy :-)
Instruktivní vychytávka

A tady jsem zachytila Metrobus




Žádné komentáře:

Okomentovat